בנות הים יביאו את השלום
top of page

בנות הים יביאו את השלום

תכירו, זו שרה. בת הים ממצרים.

mermaid sara from Egypt and mermaid shir from Israel

נשמע כמו התחלה של אגדה מסיפורי אלף ליילה ולילה או לפחות איזה סצנת פתיחה מסרט של דיסני. באופן מפתיע, המציאות דווקא לא כל כך רחוקה מזה 😊

את שרה פגשתי בסיני לפני שבועיים וזה בהחלט לא היה מפגש מקרי.

מצאנו זו את זו באינסטגרם לפני כמה חודשים והתחלנו לדבר סביב המקצוע המשותף לשתינו- שתינו בנות ים.

התחלתי לעסוק במרמיידינג, אמנות ההופעה והשחייה עם סנפיר בנות ים, לפני כשמונה שנים. הסרט בת הים הקטנה של דיסני היה הסרט האהוב עלי כשגדלתי, ובגיל 26 החלטתי לבדוק איך זה מרגיש לשחות עם סנפיר ממש כמו אריאל. לא היה אפשר לקנות סנפירים כאלה בשום מקום אז החלטתי לנסות להכין סנפיר בעצמי. יחד עם אחי, אור, הכנו סנפיר מאולתר אבל שמיש וירדנו יחד לאילת כדי לצלם אותי שוחה עם הדגים והאלמוגים.

החוויה היתה מדהימה אבל חד פעמית מבחינתי, במיוחד לאחר שהסנפיר שלנו התפרק לחלוטין אחרי יומיים של שימוש..

6 שנים לאחר מכן, בת הים הייתה רחוקה ממני שנות אור. הייתי נשואה ואמא לילד מתוק בעלת תואר שני ביעוץ ארגוני ועבודה דורשנית כיועצת לפיתוח מנהיגות בצבא. דווקא שם. במקום הרחוק ביותר, התנגבה למוחי מחשבה על אותו יום קסום שבו הפכתי לבת ים ליום אחד. נזכרתי בתחושת החופש, השחרור, הפנטזיה והגשמת החלום ובאותו רגע החלטתי שאני רוצה לחלוק את הקסם הזה עם כל מי שהיה רוצה! להפיץ את בשורת המרמיידינג בישראל אם תרצו.

הקמתי את "עולם בת הים" שבו אני מקיימת סדנאות מיוחדות שבהן ניתן להתנסות במרמיידינג על ידי שחייה עם סנפיר אמיתי ומוכרת סנפירים בנות ים.

לפני כשנה פתחנו אני ובת ים נוספת מישראל בשם מישל קורצקי, קבוצת פייסבוק בשם קהילת בני ובנות הים של ישראל שבה חברים כבר כ- 700 אנשים ואנחנו מקיימים מפגשים שבהם אנחנו מגיעים לשחות עם הסנפירים שלנו יחד.

Israel's mermaid community

בתחום כל כך חדש, בלי הרבה עמיתים למקצוע בארץ, זה כיף ממש לפגוש בנות ים ממדינות אחרות, אפילו באופן וירטואלי. לשתף בחוויות, לחלוק ברעיונות, לחשוב ביחד איך התחום יכול להתפתח.

במקרה הזה, שרה היא גם שכנה 😉 היא מצרית!

היא הבחורה הראשונה והיחידה שעוסקת במרמיידינג במצרים. היא התחילה לפני כמה שנים כשהתאהבה מחדש בסרט בת הים הקטנה 2 (כן כן. זה שדווקא מספר על ההרפתקאות של בתה של אריאל שחלמה תמיד שיהיה לה סנפיר). היא הכינה בעצמה סנפיר פאייטים יפייפה. שרה היא מוסלמית סונית שגדלה במשפחה חילונית וליברלית ביותר שמקבלת את השגעונות שלה.

כששרה הציעה לי אי שם באוגוסט שנקבע לנו שבוע בנובמבר ונפגש יחד בסיניי עם הסנפירים שלנו, זה נשמע לי חלומי! השבתי בחיוב וזה בעיקר נראה לי כמו משהו בעתיד הרחוק נורא. הגעתי לשארם א'שייח. פעם ראשונה שלי בסיני, וזה למרות הרבה חששות של ההורים/חברים שאני נוסעת למצרים ועוד לבד. שרה הזמינה לנו מלון מטריף שיושב ע-ל המים! כשהיא הגיעה, התחבקנו כאילו לא התראינו מאז הצבא. היא קורעת ומצחיקה וגדלה על דיסני ממש כמוני! דיברנו על מרמיידינג, על איך התחלנו, איך המשפחות הגיבו והיא סיפרה לי איך זה להיות בת הים היחידה במצרים.

יום למחרת, הצטרפו אלינו בנות ים מקצועיות ממדינות שונות בעולם- אילריה מאיטליה, סלין מבליה, לקסי מצרפת, לוסיאנה מברזיל וטטניאנה מרוסיה ובמהלך השבוע, יצאנו לשחות יחד עם הסנפירים שלנו בחופים היפייפיים של סיני.

החיבור היה מרגש ומיוחד ממש. עד עכשיו יש לנו קבוצת ווצפ משותפת שבה אנחנו מקשקשות, נזכרות בביחד שלנו ובכמה כיף היה להכיר זו את זו.

העלאתי תמונות וסיפורים מהחוויה בסיני ומהחיבור המיוחד שהיה לי דווקא עם שרה ממצרים. אחד העוקבים שלי אמר שלדעתו בנות ים יביאו את השלום. הלוואי 😊

רוצה להיות בת הים?
השאירי פרטים כאן

Thanks! Message sent.

bottom of page