מה הקשר בין בנות ים לאיכות הסביבה?
top of page

מה הקשר בין בנות ים לאיכות הסביבה?

ובכן, קהילות המרמיידס בעולם מזוהות מאוד עם מאבקים סביבתיים להגנת החופים, האוקיינוסים ובעלי החיים המתגוררים בהם. מאחר ובנות הים שייכות לעולם התת מיימי והקסום של מצולות הים והאוקיינוס, וגם יכולות לעלות אל מעל פני המים ולשוחח עם בני האדם, הן אלו שיכולות גם לצעוק בשם הדגים, צבי הים, האלמוגים והדולפינים חסרי הקול. החיבור בין בני ים לבין השמירה על החופים והים הוא טבעי ומתבקש ואכן ניתן למצוא בנות ים מפורסמות רבות עם מאות אלפי עוקבים ברשתות החברתיות, אשר מובילות מאבקים סביבתיים ומעודדות אנשים להפחית שימוש בפלסטיק, להמנע מציד לא חוקי של לוייתנים, לנקות את החופים ולעצור בנייה של מתקנים שעלולים לזהם את הים והחוף.

מה היתרון של צירוף בני ובנות ים למאבקים סביבתיים? פשוט. מאחר ובני ובנות ים הינם אטרקציה מיוחדת ויוצאת דופן בנוף, תמונות של בנות ים התומכות במאבקים סביבתיים, הופכות ויראליות גם בקרב אנשים פחות אקטיביסטים ובכך מעודדות את העלאת המודעות לנושא והנעה לפעולה.

רוצים דוגמאות מהעולם?

1) האנה מרמייד בהרצאה ב- ted

בהופעתה בted, האנה מרמייד סיפרה כיצד הפכה לבת הים המקצועית הראשונה בעולם ואיך היא משתמשת בכוח ההשפעה שלה למען השמירה על הים.

2) Project mermaid

פרוייקט צילומים ענק שהוקם ב- 2012 על ידי צלמת האופנה הידועה אנג'לינה ונטורלה אשר יש לה תשוקה עזה לצילום ולשמירה על האוקיינוסים. הפרוייקט מציג צילומים יפיפיים של בנות ים במרחבי הים הנקיים וגם אלו המזוהמים במטרה להעלות מודעות לחשיבות הנושא. בנות הים מצטלמות עם זנבות של Mertailor , מכין הסנפירים הידוע אשר שותף בפרוייקט. 50% מכל ההכנסות, מיועדות לקרנות לשימור האוקיינוסים. http://www.projectmermaids.com/

3) הסרטון המפורסם Angry Mermaid

הסרטון מציג בת ים שמנסה להציל את דובי הקוטב מהתחממות הגלובלית, עוצרת צונמי מלפגוע בכפר אך עומדת המומה כשמגלה כמה אסונות עוד יש, וכועסת לאחר שאיש עסקים מנסה לשחד אותה כדי שתעלים עין. היא מנסה להאבק בתופעה אך מוצאת את עצמה חסרת קול ויכולת לעמוד אל מולם.

4) כאן בישראל

קהילת בני ובנות הים של ישראל, מצטרפים אל המגמה העולמית ולוקחים חלק במאבק הסביבתי הגדול בישראל לשנת 2018, וקוראים להרחיק את אסדת הגז מחופי ישראל.

ביום שבת ה- 14-7-18 התכנסנו בחוף דור עם הסנפירים שלנו למען העלאת המודעות לשמירה על הים והחופים שלנו והקריאה להרחקת אסדת קידוח הגז מחופי ישראל.

למחאה הצבעונית הגיעו ילדים, מבוגרים, ומשפחות שלמות שרצו לקחת חלק ולתרום בכל אופן שהם יכלו.

הכנו שלטים עמידים למים ועליהם נכתבו סלוגנים ססגוניים כגון:

"בעיית הזיהום אינה אגדה"

"הם הורסים את הבית שלי, מחר יהרסו את הבית שלכם"

"הצילו את הים לפני שהדגים יהפכו לאגדה"

וכמובן הססמא שהפכה מזוהה עם מאבקים סביבתיים שאליהם הצטרפו בנות ים-

"save the mermaids"

בתמונה הזו ניתן לראות את המשפחה שלי-

אני עם הסנפיר הכתום, בעלי היקר עם הסנפיר הכחול, הבן שלנו ארז בן ה- 4 בסנפיר ירוק וגיסי היקר, איתן, בסנפיר הסגול.

משתתפים הגיעו מכל רחבי הארץ כדי לקחת חלק במייצג שכאילו נלקח מתוך סיפורי אגדה. מגדרה ועד , הקריות הם זרמו אל חוף דור, הצטיידו בסנפירים והחזיקו שלטים והכל כדי להציל את החופים.

רוצים לראות איך זה נראה? תלחצו על הסרטון כדי לצפות במחאה של קהילת בני ובנות הים של ישראל

רוצה להיות בת הים?
השאירי פרטים כאן

Thanks! Message sent.

bottom of page