5 דברים שצריך לדעת לפני שקונים סנפיר
top of page

5 דברים שצריך לדעת לפני שקונים סנפיר

תופעת המרמיידינג משתלטת על העולם ולאט לאט מגיעה גם לישראל. עוד ועוד ילדים ומבוגרים מגשימים חלום מבלי להתבייש ושוחים בבריכות ובים עם סנפירי בני ים מקצועיים. בא לך להיות גם בן או בת ים? מתחשק לך לקנות מתנה קסומה לילד.ה שלך או לאחיינ.ית? הנה 5 דברים שחייבים לדעת לפני שרוכשים סנפיר והופכים לבני ים:

1. יש עשרות (!!) חברות שמכינות סנפירים אמנם המרמיידינג נשמע כמו נישה קטנה, אבל זה רק בגלל שבארץ לא מכירים אותו מספיק :). בעצם, יש ברחבי העולם עשרות חברות ומעצבים פרטיים שמייצרים סנפירים. השוני בינהם הוא בסוג הסנפיר, האיכות שלו וכמובן המחיר שלו. מחירים של סנפירי בנות ים נעים מכמה עשרות דולרים לעשרות אלפי דולרים! המבחר הוא באמת אין סופי. אם יש כל כך הרבה חברות, איך אדע איזה סנפיר הכי כדאי לי לקנות? ובכן, זה תלוי במה אתם מחפשים בסנפיר.

2. סנפיר בד

רוב בני ובנות הים המתחילים בוחרים בסנפיר בד שהוא האופציה הזולה והבטיחותית יותר. הסנפיר מורכב משני חלקים- מונופין שמחזיק את הרגליים וזנב צבעוני המגיע בשלל מידות. לרוב, סנפירי הבד הם קלים ולא מוסיפים משקל רב על השחייה, מה שהופך אותם לבטיחותיים יותר לשימוש עבור מבוגרים וילדים שמתחילים להתאמן בשחיית בנות ים. ישנן עשרות בנות ים בישראל אשר להן סנפיר בד שמשמש לשחייה ולחלומות. האפשרות הזולה- אפשר למצוא בעליאקספרס סנפירים בכמה עשרות דולרים, אבל עדיף שהם ישמשו יותר כתחפושת מאשר כסנפירים שאפשר לשחות איתם ממש. האיכות שלהם לא מדהימה והם נהרסים די מהר. האפשרות הבינונית- לחברת פין פאן (שאני משתמשת בהם ומוכרת אותם) יש סנפירים איכותיים ויפים שעולים בין 400-600 ש"ח, הם יכולים להחזיק שנים כשמטפלים בהם היטב. האפשרות היקרה יותר- חברות אחרות כמו Mertailor, finfolk production גם מוכרים סנפירי בד יפייפיים שעולים מעל 1000 ש"ח לסנפיר. יש כמובן עוד חברות רבות בשוק שלא הכנסתי לפוסט הזה המציעות מוצרים דומים.

3. רגע, מה זה מונופין

מונופין ציוד מיוחד לצלילה חופשית ושחייה שעושה עבודה זהה לזו של סנפירי צוללנים, רק שבמקום שתי יחידות נפרדות לכל רגל, במקרה הזה מדובר על יחידה אחד שמחזיקה את שתי הרגליים שלנו יחד ושומרת עליהן צמודות. רוב המונופינים המיועדים לשחיית בנות ים, נראים גם כמו קצה זנב, בניגוד למונופינים המשמשים לצלילה חופשית שצורתם יותר מרובעת. על המונופים, מתלבש סנפיר הבד שלנו שנותן לו את הצבע והתחושה של שחיית בנות ים אמיתית.

4. סנפיר סיליקון

סנפיר יוקרתי ומיוחד שרוב בנות הים המקצועיות משתמשות בו. הוא מכיל קשקשים המודבקים אליו שמגבירים את התחושה המציאותית, יכול להגיע עם סנפירי צד אשר מתנועעים במים בצורה יפייפיה וקצה הזנב שלו ענקי ונותן תחושה דרמטית ואפית. סנפירי סיליקון יכולים להיות כבדים מאוד (סנפירי הסיליקון שהשתמשו בהם בסדרה H2O שקלו 40 קילו!) ולכן עלולים להיות פחות בטיחותיים ופחות מומלצים לשחיינים מתחילים. המחירים שלהם גם גבוהים מאוד ונעים מכמה אלפי שקלים לעשרות אלפי שקלים. בישראל יש רק בת ים אחת שיש לה סנפיר סיליקון אמיתי! ולא. היא לא אני :)

5. בסנפיר צריך לטפל

המלח של הים והכלור של הבריכה אוכלים והורסים את הסנפירים שלנו. לכן, אחרי כל שימוש, יש לטפל בהם היטב כדי לשמור על האיכות שלהם. לשטוף במים מתוקים. המים חייבים להיות קרים, משום שמים חמים שעלולים לעקם את הסנפיר ולפגוע באלסטיות שלו). ישנם כמה סוגים של סנפירים שאפשר גם לכבס במכונת הכביסה (בתוכנית הכי עדינה). הייבוש של הסנפיר הוא רק באויר- ולא במייבש ולהשתדל לא לשים אותם לייבוש בשמש כדי שהצבעים לא יהפכו לדהויים. כשרוכשים סנפיר, מומלץ לוודא מה דרך הטיפול בו.

זהו בינתיים. אלו 5 הדברים שמומלץ לדעת לפני שרוכשים סנפיר אמיתי והופכים לבני ובנות ים. מקווה שהצלחתי לשפוך קצת אור על הנושא. אם אתם רוצים לקנות סנפיר ויש לכם התלבטות, אתם מוזמנים לפנות אלי ואעזור לכם בשמחה למצוא את הסנפיר הכי מתאים לצרכים שלכם.

בקרוב יעלה גם פוסט שסוקר את כל בוני הסנפירים בצורה יותר מעמיקה. שווה לחכות!

לעוד פוסטים בנושא מרמיידינג וטרנד בנות הים, לחצו כאן https://www.mermaidisrael.com/stories

שיהיה המשך שבוע נפלא! תמשיכו להגשים חלומות שיר

רוצה להיות בת הים?
השאירי פרטים כאן

Thanks! Message sent.

bottom of page