ענף ספורט ימי חדש כובש את ילדי העולם
top of page

ענף ספורט ימי חדש כובש את ילדי העולם

מרמיידינג- ענף ספורט המים החדש שכובש את ילדי העולם

בימים בהם הורים מתאמצים להוציא את ילדיהם ממסך הסמארטפון או הטלויזיה, כאשר אחוז השמנת הילדים בישראל מתחיל לטפס לאט לאט בשל מחסור בפעילות גופנית, נוצרה מגמת חיפוש אחרי ענף ספורט שימשוך אליו את הילדים ויהווה אטרקציה מרגשת שהילדים ירצו לקחת בה חלק מבלי שההורים יאלצו לשכנע אותם יותר מידי.

כשאני הייתי ילדה, חייתי בתוך מסך הטלויזיה והמחשב. דקלמתי בע"פ את לוח המשדרים של ערוץ הילדים, ומילאתי את אחר הצהרים שלי במעבר בין מסך הטלויזיה למסך המחשב (זה היה לפני עידן הסמארטפונים, כמובן) וברוב המקרים, צפיתי בשניהם יחד. לא הייתי ילדה של ספורט. לא הייתי בשום קבוצה או נבחרת, פחות התחברתי לשיעורי ריקוד, שנאתי לרוץ ובגדול- הייתי בטטת כורסא מרוצה ושמחה.

היה סגנון ספורט אחד שאהבתי. מאוד אהבתי לשחות.

אהבתי את התחושה של המים הקרירים על הפנים שלי, את התנועות שהגוף שלי עשה בעודי מפלסת את דרכי מצד אחד של הבריכה לצד השני שלו. אהבתי להכנס לבריכה ולשחות את שתי הבריכות הראשונות בהנאה גדולה. הבעיה הייתה.. שזה היה ממש משעמם. אני זוכרת שהוצאתי את הראש מהמים כדי לקחת אויר, והסתכלתי על השעון הגדול שהיה תלוי בבריכה הציבורית ולא הבנתי איך יכול להיות שהדקות לא זזות. "עדיין רבע לשש?? " הייתי מתפלאת. "אבל אני מרגישה שאני שוחה כבר שעות.."

אהבתי לשחות אבל השתעממתי נורא. שוב לעבור מצד אחד.. לצד שני.. להסתכל על אותן מרצפות על קרקעית הבריכה.. והנה זו שהיא קצת שבורה.. וזו שהייתה אמורה להיות כחולה אבל היא בטעות לבנה.. זה היה מונוטוני ובעיקר- משעמם.

הדבר היחיד שהצליח לשמור עלי בבריכה- היה הדמיון שלי. אהבתי להסתכל על הרצפה מתחתיי נעה באיטיות ודמיינתי את עצמי מרחפת באויר כמו פיטר פן. ברוב הפעמים הצמדתי את הרגליים והעמדתי פנים שאני אריאל בת הים. אבל היה קשה נורא לשחות כמו בת הים בבריכה. הרגליים שלנו אינן סנפירים וחסר להן את כח הדחיפה שיש לסנפירים אמיתיים. מעבר לכך, למרות שניסיתי ממש לדמיין, כשהסתכלתי על הרגליים שלי, הן עדיין היו.. רגליים. הפנטזיה לא הצליחה להיות מושלמת.

זאת כמובן עד שהגיעו הסנפירים האמיתיים של בני ובנות הים!

ברחבי העולם, ילדים ומבוגרים התחילו לקחת חלק בפעילות שהופכת את השחייה למהנה וקסומה הרבה יותר- מרמיידינג. שחייה באמצעות סנפיר של בני ובנות ים. מונופין מקצועי המשמש לצלילה חופשית ומעליו זנב בת הים צבעוני היורד מהמותניים ועד לקצה הסנפיר מאפשר עכשיו לא רק להיראות כמו בת הים, אפשר גם לשחות כמו בת הים.

מאז שהתחלתי לקיים פעילויות לילדים ומבוגרים ב- "עולם בת הים" בשנת 2016, נחשפתי לתגובות של ילדים ומבוגרים כאשר הם שוחים עם הסנפיר המיוחד לראשונה.

"וואו! זה ממש נותן כח דחיפה!" אמר עמית, בן 27 אחרי ששחה את הבריכה הראשונה שלו עם הסנפיר. "עשיתי את הבריכה הזו בחצי מהזמן הרגיל שלי בערך."

תגובות אחרות עסקו באספקט הקסום של הסנפיר. "יואו! אני נראית כמו בת ים אמיתית!" צעקה ירדן כשלבשה את הסנפיר הורוד שלה לראשונה. "אני גם שוחה כמו בת ים אמיתית!"

בפעם אחרת, כאשר שחיתי יחד עם נגה, בת ה-14 מתחת למים, שמעתי אותה פתאום צועקת. נבהלתי מאוד ושתינו עלינו לפני השטח. "מה קרה??" שאלתי אותה בבהלה.

"פתאום ראיתי את הצל שלי במים!!" היא ענתה בהתרגשות. "ראיתי את הצל שלי וראיתי את כל כולי עם סנפיר!! איזה מדהים זה!" החיוך שלה הצליח לסנוור אפילו את השמש. 😊

הבנתי באותו הרגע שזה בדיוק מה שהיה חסר לי אז בבריכה כילדה. כאשר שחיתי הלוך חזור וניסיתי לדמיין את עצמי כבת ים אמיתית ששוחה במים. כשראיתי את הצל שלי, ראיתי רגליים, הפנטזיה לא יכולה הייתה להיות שלמה. עכשיו, אני רואה בת ים אמיתית. השחייה לעולם לא תהיה משעממת יותר!

בהתחלה, השחייה עם המונופין יכולה להיות קשה ומסובכת. אל תשכחו שמדובר על סגנון שחייה שהוא שונה לחלוטין מכל מה שלימדו אותנו בשיעור שחייה (לפתוח רגליים, לדחוף, לסגור..) שכן אין כאן שום אפשרות לפתוח את הרגליים במהלך השחייה.

לאחר שהשחיינים מצליחים לשלוט בבסיס סגנון השחייה המיוחד הזה, הנקרא "בעיטת דולפין" שמאוד דומה לאופן שבו הרגליים מוצבות כאשר שוחים בשחיית פרפר, המונופין הופך להיות חלק בלתי נפרד ממך.

היו אצלי לא מעט בנות ים ששחו בפעם הראשונה עם הסנפיר ותוך חצי שעה כבר הרגישו כאילו הן נולדו איתו.

"אוי זה ממש מוזר להוריד פתאום את הזנב ולחזור להיות עם שתי רגליים!" אמרה מיכל בת ה- 10 והניעה את רגלייה למעלה ולמטה בבריכה לאחר שהתרגלו להיות בתוך המונופין במשך כ- 40 דקות. "כשאני מורידה את הסנפיר אז פתאום חסר לי הכח שלו. כי עם הזנב, אני מתקדמת כל כך הרבה יותר מהר בתוך המים!"

המונופין יכול להעניק עד 33% יותר מהירות במהלך השחייה לכל שחיין. ברגע שמצליחים לשלוט בטכניקה.

ילדים וילדות שהגיעו אלי לסדנאות, לא הסכימו להוריד את הסנפיר ולצאת מהבריכה. במהלך כל הסדנא, הם לא ביקשו את הסמארטפון אפילו פעם אחת, וההורים עמדו משתאים לנוכח ההתלהבות של הילדים שלהם להמשיך ולעסוק בספורט. חלקם, כל כך שמחו מהנכונות של הילדים לקחת חלק בפעילות הגופנית, שהם החליטו לרכוש במקום סנפיר עבור הילדים שלהם.

בתי ספר לשחייה בסגנון בני ובנות ים ממשיכים להפתח ברחבי העולם וממשיכים להפוך את החוויה הספורטיבית למלאת דמיון וקסם.

בישראל, הספורט עוד בחיתוליו, ורק עכשיו מתחילים אנשים להיחשף יותר ויותר לתופעת המרמיידינג העולמית. יותר ויותר בני ובנות ים מגיעים לים ולבריכה הציבורים מצויידים בסנפיר משלהם ומדהימים את כל המתרחצים ביכולות השחייה המיוחדות שלהם ובסנפיר הצבעוני והקסום שלהם.

אם אתם רוצים להתנסות גם, או לחשוף את הילדים או ההורים לסגנון הספורט המקורי והאגדתי הזה, אתם מוזמנים ליצור קשר באתר של "עולם בת הים" ולהרחיב את קהילת בני ובנות הים בישראל!

מחכה לראות אתכם במים!

שיר

www.mermaidisrael.com

רוצה להיות בת הים?
השאירי פרטים כאן

Thanks! Message sent.

bottom of page